Trendy, moda i… psychologia

Co możemy powiedzieć o trendach fryzjerskich w naszym kraju, czy jesteśmy już „na czasie”, jeśli chodzi o te kwestie? Czy fryzjer powinien znać się na modzie, i dlaczego psychologia w zawodzie fryzjera jest równie istotna, jak inne, bardziej stricte „fryzjerskie” sprawy? Sprawdź, co o tym myślimy.

Jak to jest z tymi trendami we fryzjerstwie? Jak to wygląda w Polsce?

Nasz kraj przez lata był daleko w tyle, jeśli chodzi o nadążanie za trendami fryzjerskimi. Taki problem zresztą występował w wielu innych dziedzinach. To co na Zachodzie przestawało być modne, u nas dopiero stawało się modą, więc byliśmy „stylistycznie zapuszczeni”.

Można powiedzieć, że zawsze byliśmy nie jeden, dwa kroki za najnowszymi trendami,
byliśmy jeszcze dalej, i to bez obiecujących widoków na przyszłość. Na szczęście dzisiaj to
się zmienia. Jest naprawdę coraz lepiej. Co ciekawe, na trendy nie polują jedynie styliści i
fryzjerzy, ale także klienci. To sprawia, że są także coraz bardziej wymagający. Dla nas to
świetna wiadomość, gdyż nie lubimy tkwić w zastanych schematach, uwielbiamy rozwój i
eksperymentowanie.

Czy to jest trochę tak, że współczesny fryzjer musi się także znać na modzie?

Zdecydowanie. Zresztą, nie tylko współczesny. Najlepsi to Ci, którzy zawsze patrzeli na fryzjerstwo i stylizację przez pryzmat dobrych praktyk w pokrewnych dziedzinach, jak moda. Co z tego, że uda się zrobić wybitną fryzurę, jak nie jest ona kompletnie dopasowana do całości. Podobnie zresztą można powiedzieć o dopasowaniu stylizacji do osoby. Nie można tworzyć stylizacji w oderwaniu od osoby, jej urody, charakterystyki. Dobry stylista zawsze znajdzie idealne, skrojone na miarę, rozwiązanie.

Czyli jednocześnie dobry stylista to także trochę psycholog?

Nie przesadzajmy, choć trochę prawdy w tym jest. Odpowiednie podejście, dobry kontakt i swoista „chemia” między fryzjerem a klientem, to nieodzowne elementy końcowego sukcesu. Zresztą, kto będzie chodził do fryzjera, który będzie niemiły, z którym ciężko
będzie nawiązać kontakt? Tak jest w wielu innych dziedzinach, w których istotny jest
kontakt z klientem. Dobry stylista to nie tylko specjalista w tym, co robi, to także otwarty
na innych człowiek.